Update Brighton

Stichting Mtangani > Mtangani Nieuws > Update Brighton

Update Brighton

Even een update over Brighton:
Eergisteren is hij met zijn oma, moeder en onze secretaresse van onze school, voor onderzoek naar het ziekenhuis in Mombasa geweest. De cardioloog vond een ontsteking bij het hartzakje, hij krijgt daar nu antibiotica voor en hopelijk helpt dat. Op 19 oktober gaan ze terug naar Mombasa met alle gegevens en hopelijk krijgen we dan een operatiedatum. Intussen moet hij goede voeding en medicijnen krijgen om hem in een zo goed mogelijke conditie te krijgen.
We beseffen maar weer eens dat je in Kenia alleen geholpen wordt als er geld voor is. Een harde waarheid…
De moeder van Brighton is 21 jaar en zwanger geraakt na een verkrachting (ppff..wat hoor ik dat regelmatig;-(
Haar moeder helpt haar en dus nu ook haar kleinkind.
Ook hebben we een zeer eenvoudige telefoon voor oma gekocht om haar snel en overal te kunnen bereiken, ze stond te stralen toen ze die kreeg….een eigen telefoon!
Afgelopen nacht was er paniek en moest Brighton met spoed naar het ziekenhuis in Malindi met ademhalingsmoeilijkheden. Hij zat vol met slijm. Dat is nu verwijderd, maar hij blijft daar en hopelijk kunnen ze overmorgen toch naar Mombasa, want deze situatie moet niet te lang meer duren.

Met Sidi als begeleiding naar het ziekenhuis in Mombasa

Oma en moeder van Brighton

Eindelijk goed onderzoek

Oma zo blij met een eigen telefoon om goed bereikbaar te zijn