Stichting Mtangani > Over ons

Het dorp Mtangani

Het dorp Mtangani bestaat uit 7000 inwoners en ligt dichtbij de stad Malindi, aan de kust van Kenia, ongeveer 130 km ten noorden van Mombasa.

Doelstelling van de stichting
Door middel van diverse projecten willen we de levensstandaard en de zelfredzaamheid van de inwoners van Mtangani verhogen. Stichting Mtangani bestaat sinds november 2007.

Onze Speerpunten

• Elk project moet zelfvoorzienend gaan worden na verloop van tijd.
• Wij hebben geen onkosten. Alle giften komen volledig ten goede van de projecten. Reizen naar Kenia worden met privé gelden betaald.
• In principe geen verzending van materialen naar Kenia. Wij kiezen ervoor ter plaatse alles te kopen wat nodig is, zodat de lokale economie er beter van wordt.
• Alle projecten worden door de inwoners van het dorp zelf uitgevoerd en na verloop van tijd zelf onderhouden.
• Kleine organisatie, waardoor we snel kunnen werken en makkelijk kunnen inspelen op veranderingen.
Ons grootste en belangrijkste project is het bieden van goed basisonderwijs en in de toekomst middelbaar onderwijs.

Onze Samenwerkingen

Stichting Mtangani werkt nauw samen met een Italiaanse partner, Renata Grizancic, die een groot deel van het jaar in Mtangani woont. Zij heeft ook zitting in het Comité Ontwikkelingszaken van Mtangani. Zij onderhoudt goede contacten met de bevolking en de lokale overheid en spreekt Swahili en hun eigen taal Giriama.

Onze Inkomsten

• Geven van presentaties op scholen, bedrijven en verengingen.
• Donaties van diverse bedrijven, organisaties en verenigingen.
• Giften van particulieren initiatieven.
• Sponsors die voor 8 euro per maand een kind naar school laten gaan of het schoolproject steunen.