Rotary Malindi

Ik kan alle nieuwtjes nauwelijks bijhouden….
Net nu de teachers Yvonne en Heidi uit Mtangani zijn vertrokken ontving ik dit bericht van Renata:” Vanavond had ik een officiële vergadering met de Rotary Club van Malindi. Ze kwamen met het verzoek of ze op zondag 25 maart onze school mochten gebruiken om een medisch kamp op te zetten om verschillende preventieve check-ups aan te bieden aan de inwoners van Mtangani, zoals HIV tests, malaria tests enz… Toen ze mij vroegen, wat kunnen we volgens jullie nog meer doen, ving ik de bal op voor hij landde. Ik heb gevraagd om onderwijs en seksuele voorlichting en preventie voor onze kinderen.
Mijn verzoek is met grote belangstelling en enthousiasme aanvaard. Dit taboe op cultureel niveau moet worden ontgrendeld! We zijn moe van het zien van tienermoeders op 12 of 15 jarige leeftijd. Hun jeugd gaat verloren door onwetendheid, laten we een andere weg inslaan, die van preventie door goede voorlichting te geven!