Praktijkexamen groep 4, 5 en 6

Stichting Mtangani > Mtangani Nieuws > Praktijkexamen groep 4, 5 en 6

Praktijkexamen groep 4, 5 en 6

Gaten maken, zagen en timmeren van een dierenverblijf, als ook de grond bewerkingen behoren allemaal tot het praktijkexamen van groep 4, 5 en 6 samen.
Zo leuk om te zien hoe ze hele praktische dingen leren.
Het examen van groep 4 bestaat bijvoorbeeld uit het aanleggen van een moestuintje, ze kiezen een gewas en vragen ouders hier informatie over, zoeken op internet en in tijdschriften.
Groep 5 gaat een stapje verder; zij gaan innovatief tuinieren, de groep moet dan om de beurt discussiëren en het eens worden over het type innovatieve tuin dat moet worden aangelegd. Met behulp van de digitale apparaten die in de school beschikbaar zijn, moet een groepslid de discussie op video opnemen, waarna ze de tuin gaan aanleggen.
Groep 6 gaat dieren grootbrengen, de school kiest welke dieren dat zijn, mogelijk zijn cavia’s, konijnen of kippen. De leerlingen moeten op alle mogelijke manier informatie daarover inzamelen en alles op video opnemen en hokken worden gebouwd. De groei van de dieren moet bijgehouden worden.