Heropening scholen

Stichting Mtangani > Mtangani Nieuws > Heropening scholen

Heropening scholen

De corona besmettingen in Kenia vlakken af. De overheid heeft nu een 50 pagina tellende handleiding gemaakt voor het heropenen van de scholen. Dit doen ze in fases. Op 19 oktober beginnen groep 3, 4, 7 en 8, omdat deze groepen (tussen)examens moeten doen.
Op 2 november starten de overige groepen.
Hieronder volgen de regels die voor ons van toepassing zijn.

* Er zal een aangepast rooster komen zodat de leerlingen niet overbelast worden (lijkt me persoonlijk een uitdaging om 6 maanden gemist onderwijs in 2 maanden te moeten stoppen)
* Er moet binnen 10 km afstand een gezondheidscentrum zijn
* Sanitair moet 3x daags schoongemaakt worden, er moet 1 toilet op 25 meisjes zijn en 1 op 30 jongens
* Social distancing op 1 meter
* Schoolmeubilair dagelijks reinigen
* Onze kok moet een Covidtest ondergaan en werken met handschoenen, schort en mondkapje
* De temperatuur van de leerkrachten wordt dagelijks gescreend en NAW gegevens worden bijgehouden
* Voorlopig geen gym-, toneel-, muziek-, en sportactiviteiten
* Overal zeep dispensers plaatsen, kinderen vaak handen laten wassen
Gelukkig gaan wij pas in januari beginnen en kunnen we aan deze voorwaarden voldoen. We hebben nog tijd, maar je ziet…we vervelen ons niet!