Warme maaltijd

WONDEREN BESTAAN! Vier dagen geleden kreeg ik de vraag van de leerkrachten en Renata of het mogelijk was om 100 kinderen in de bovenbouw, elke dag een warme maaltijd te geven. Ze krijgen bij ons ontbijt, maar dat is niet genoeg om aan het eind van de dag je nog te kunnen concentreren. Daarbij komt dat onze kinderen uit heel arme gezinnen komen, dus wat zou het fantastisch zijn als we ze kunnen voeden.
Renata ging een maaltijd uitproberen met ze en daarna aan het rekenen hoeveel het zou kosten en we rekenen echt strak….hoeveel schooldagen heeft een maand, hoeveel gas hebben we nodig en toen kwamen we uit op 500 euro per maand!! Of ik even….pppfff..;-)
En dat geeft best stress om dat weer voor elkaar te krijgen. Maar het is weer wonderbaarlijk dat de juiste persoon dit leest en reageert. Hij moest er even een nachtje over slapen, maar was volledig overtuigd en gaat gewoon doen! Elke maand kunnen we nu 100 kids voeden. Ontzettend dankbaar daarvoor.
Onze twee schoonmaaksters gaan helpen met de maaltijden. Doordat de corona maatregelen versoepeld zijn, hoeft er niet mee 2x per dag schoon gemaakt te worden. Wat valt het toch allemaal weer mooi op zijn plaats. Ik hou d’r van;-)