Training Education for Everyone

Stichting Mtangani > Mtangani Nieuws > Training Education for Everyone

Training Education for Everyone

Ons beleid is dat we alleen met locals werken, met één uitzondering voor Heidi Smits en Yvonne Geelhoed van Education for Everyone.
Twee maal per jaar gaan zij op eigen kosten naar onze school in Kenia om daar de leraren te trainen. Vandaag was dag 1 van een hele week. Hieronder hun verslag van de 1e dag.
“Wat een warme welkom weer op Recoye School! Een 5-daagse teamtraining op locatie! Een nieuwe uitdaging voor Education for Everyone! Op deze eerste dag zijn we aan de slag gegaan met de visie. Wij waren benieuwd wat we daar van terug zagen in school. Om lekker even creatief bezig te zijn, ging het team in groepjes aan de slag om een collage te maken over hun school. Na de presentaties op een interactieve manier met de theorie over visie aan de slag te gaan. We hadden studiemapjes gemaakt, waarin o.a. het belang van een goede visie staat verwoord. Aansluitend hadden we een coöperatieve werkvorm bedacht om de kernwaarden met elkaar te bedenken. We daagden hen uit om een foto uit te beelden van de kernwaarden: Respect, Coöperation, Discipline en Unity, passend bij de visie en kernwaarden van Recoye School. ‘s Middags kregen alle leerkrachten de opdracht om een lesonderdeel uit een bestaande methode uit te werken, met inzet van eerder aangeboden materialen uit onze workshops. In een rollenspel speelden ze de les uit. Aansluitend gaven ze elkaar feedback en tips met ons Wheel of Development.”