Oefenen voor het eindexamen

Stichting Mtangani > Mtangani Nieuws > Oefenen voor het eindexamen

Oefenen voor het eindexamen

Ok, dit is niet het mooiste plaatje om te gebruiken, maar ik ben er ook geen expert in;-)
De kinderen uit groep 8 doen eindexamen in maart. Kenia is een kei in testen, testen, testen. Voor elke test moeten ouders betalen. Bij ons zitten de examenkosten gelukkig in het sponsorproject. Dit geeft de kinderen en ouders veel rust!
Tijdens de examens moet heel groep 8 van 7.00 tot 16.00 uur op school blijven en moeten ouders van andere scholen ook nog de kosten voor ontbijt en lunch betalen. Eindexamen doen is echt duur voor ouders!
Drie basisscholen in de omgeving nemen gezamenlijk deze voorbereidende toetsten af. Dus het is heel mooi om je ‘eigen kinderen’ eens te vergelijken met andere scholen.
Van de 40 kinderen, staan ‘onze kinderen’ op plaats 1,2,9,10,16,18,21,23, 31 en 38.
Voor zes van deze kinderen kunnen we op dit moment de vervolgstudie naar de middelbare school betalen vanuit het studiefonds. Ouders kunnen deze kosten echt niet zelf dragen en we willen deze kanjers een goede kans geven.
Wil je ons helpen om het studiefonds te vergroten zodat meer kinderen deze kans krijgen?
Neem dan contact met me op via info@stichtingmtangani.nl of laat een berichtje achter.
Ons nummer van het studiefonds is NL26ABNA 0887.1599.58 op naam van Stichting Mtangani.
Wij maken echt het verschil voor hen!