Naar de middelbare school

Stichting Mtangani > Mtangani Nieuws > Naar de middelbare school

Naar de middelbare school

Velen weten inmiddels wel dat we kinderen uit zeer arme gezinnen in Mtangani, Kenia op onze school een goede start geven in het leven. Door middel van het sponsorproject van 12 euro per kind worden alle kosten gedekt. Van lesmateriaal, salaris voor 16 leerkrachten, tot de schoonmaakster en de wc rollen aan toe!
Maar na de basisschool willen we ze niet los laten, want op eigen kracht kunnen ze niet naar de middelbare school.
Nu is het in Kenia heel lastig om te weten hoeveel een middelbaar schooljaar kost, omdat de keuze van de school afhangt van je eindscore, daarnaast zijn er dag- en boardingscholen en mag elke school zijn eigen tarieven hanteren. Een moeilijk plaatje dus om van tevoren de kosten te weten.
Vorig jaar heb ik, samen met een sponsor, het studiefonds bedacht. In dat fonds wordt maandelijks gespaard. Als straks het schooladvies en de kosten bekend worden gaan we de rekening direct aan de school betalen en zullen daar de factuur van ontvangen. Op die manier komt elke cent gegarandeerd op de goede plaats. Dit jaar bijt onze eerste leerling Elina de spits af. Volgend jaar komen er 11 leerlingen van onze school af. Dan zullen we ook meer geld nodig hebben. Wil je ons hiermee helpen? Je weet me vast wel te vinden!
info@stichtingmtangani.nl