Eindexamen Recoye School

Stichting Mtangani > Mtangani Nieuws > Eindexamen Recoye School

Eindexamen Recoye School

DAAR GAAN ZE DAN! Eindexamens Recoye School.

Succes gewenst door Renata en leden van het oudercomité. Eindexamen op de basisschool doen is in Kenia net zo belangrijk als bij ons het examen voor het voortgezet onderwijs. Hier een diploma voor te halen is heel waardevol. Een voorbeeld is een 23-jarige(!) leerlinge. Ze zat een aantal jaren geleden bij ons op de basisschool, raakte zwanger, trouwde met een man die haar wilde huwen, ondanks dat het niet zijn kind was. Na een paar jaar kwam ze met haar zoontje weer terug naar ons, nadat ze haar verhaal verteld had is ze weer ingestroomd in groep 8. Ze wil zo graag dit diploma halen. Haar niveau is niet zo hoog vanwege de achterstand die er was…..maar ze gaat 100% voor het diploma. Bijzonder detail….mama zit in groep 8 en haar zoontje in kleutergroep PP1. Hier brandt een kaarsje voor deze kanjers, die naast goed onderwijs hier ook een thuis gevoel hebben ervaren.