Middelbaar Onderwijs

Stichting Mtangani > Projecten > Middelbaar Onderwijs

Het Doel

Na het succes van de basisschool, willen we deze kinderen de mogelijkheid geven door te stromen naar goed middelbaar onderwijs. Maar we beseffen steeds meer dat we niet mogen stoppen na hen een goede start te hebben gegeven. Het is nog niet klaar, we moeten hen de kans geven om door te kunnen stromen naar de middelbare school. Er zijn wel middelbare scholen in de omgeving, maar deze zijn niet van de kwaliteit de we voor deze kinderen wensen. Daarbij komt dat de kosten hiervan voor veel ouders hier te hoog zijn.

De Uitvoering

We hebben een systeem bedacht waardoor ouders tijdens de basisschool periode van hun kind al een spaarpotje aanleggen om later de middelbare school te kunnen betalen. Op deze manier is het voor deze arme bevolkingsgroep van Mtangani mogelijk zowel goed basis- als middelbaar onderwijs te kunnen volgen.

In 2017 tot op heden zijn we bezig met het zoeken van de financiën hiervoor. Mocht u of uw bedrijf interesse hebben om ons hierbij te helpen, neem dan contact op met info@stichtingmtangani.nl of bel naar Corien Norder op 06-10461775

Het Resultaat

Bezig met het werven van de financiële middelen om dit project te realiseren.

Andere Projecten

Basisonderwijs

Onze basisschool in Mtangani geeft kinderen sinds 2015 toegang tot gratis en goed onderwijs.

Volwassen Onderwijs

Ongeveer 70% van de inwoners (vooral de vrouwen) is analfabeet en hebben behoefte aan onderwijs.

Brillen project

Er was een grote behoefte aan brillen en zonnebrillen. De zon veroorzaakt ook oogproblemen zoals staar.

Microkrediet Project

Vrouwen in Mtangani helpen zich een inkomen te verschaffen en hun levensstandaard te verhogen.

Noodfonds

Noodfonds om medicijnen, operaties, ziekenhuisopnames en meer te kunnen betalen voor de inwoners.

Solarlampen Project

Door in Nederland geld in te zamelen voor solarlampen konden we veel gezinnen blij maken met een lamp.