Medisch team Rotary Malindi

Stichting Mtangani > Mtangani Nieuws > Medisch team Rotary Malindi

Medisch team Rotary Malindi

Wat hebben we weer een grote stap gezet in Mtangani. Vandaag kwam het medisch team van de Rotary Malindi bij ons op school. Normaal behandelen ze zo’n 150 patiënten op een dag. Maar omdat we het zo goed georganiseerd hadden kwamen we tot 270 consulten! Ze zijn twee uur eerder gestopt omdat ze door de (gratis) materialen en medicijnen heen waren.

Zo werd er bloeddruk gemeten, gecontroleerd op malaria, hiv en diabetes. Daarnaast hebben ze seminars gegeven over seksuele preventie voor groep 5, 6 en 7 en ook voor andere kinderen uit de omgeving.
Ook kregen we verband voor een heel jaar voor de menstruatieperiodes van de meiden.

Onze leraren waren allemaal aanwezig op hun vrije dag om het medische team te assisteren. De mensen van de Rotary waren erg onder de indruk van de organisatie en over de kennis en het gedrag van onze kinderen. Renata heeft onze leraren getrakteerd op een lunch als dank voor hun bijdrage.

Binnenkort krijgen we een verslag van de Rotary en zal deze bijeenkomst 1 a 2 x per jaar bij ons plaatsvinden. Ook zullen ze ons in gedachten houden voor andere projecten. Trots!!